ROPID argumentuje tím, že leden je dobou, kdy studenti mají zkouškové období, lidé již nejezdí tolik po nákupech a je méně sezónních pracovníků či turistů. „Obecně je poptávka po cestování vzhledem k zimnímu období nižší“, vysvětluje důvody lednového omezení Pavel Procházka, pověřený řízením ROPID. Omezení se v od 6. do 31. ledna dotkne především tramvají v odpoledních hodinách pracovního dne a o víkendech, v případě autobusů pak pouze v pracovních dnech odpoledne. Intervaly se tak změní v řádu minut, linky tramvají 3, 9, 17 či 22 pojedou každých 5 minut namísto čtyř, na druhou stranu linky 14 a 24 pojedou o víkendu dokonce po čtvrt hodině namísto sedmi a půl minutového intervalu.
Argumenty na první pohled znějí přesvědčivě, ve špičkách, kdy jedou lidé do práce a zpět jsou intervaly na původní úrovni. Co však lidé, kteří jezdí v MHD nepravidelně a to včetně odpoledních hodin? Jízdné se vracet nejspíše nebude. Přístup ROPIDu tak spíše připomíná zkoušku, co všechno projde. Stačí pak sdělit, že v únoru se přeci také tolik nejezdí, je zima a lidé nechodí tolik na procházky. Červen je zase přestupeň prázdnin, co kdybychom prodloužili interval ještě tuhle a támhle. Nerad bych se dočkal chvíle, kdy budu čekat na tramvaj, která již nikdy neodjede.
Všechny změny pak naleznete ZDE.