Stále se však ladí ceníky parkovného. Ten v minulých týdnech vzbudil emoce, protože magistrát navrhnul parkovací zóny v jednotlivých městských částech rozčlenit na rezidenční sektory s tím, že řidič, který by chtěl parkovat v rámci dané městské části i v jiných sektorech, by zaplatil výrazně více. Rezidenční karta pro celou městskou část by tak podle návrhu magistrátu měla stát přes 4 tisíce korun.
"Podařilo se nám prosadit jednotný systém, kde se základní rezidenční kartou zaparkují v celé Praze 3, nikoliv jen v omezeném sektoru," informovala Žižkovské listy místostarostka Prahy 3 pro dopravu Lucie Vítkovská (ODS).
Jaký bude nakonec v pražských zónách ceník, není doposud jasné, městské části v současnosti na magistrát k němu zasílají své připomínky.
Městské části si budou podle pražského radního pro dopravu Petra Dolínka (ČSSD) samy určovat režim zón, například to, kdy budou řidiči platit. Na radnicích také bude vybírání pokut. Všechny takto získané prostředky pak připadnou dané městské části. Čistý zisk z parkovného si pak rozdělí magistrát a příslušná radnice.
O rozšíření parkovacích zón na Jarov se uvažuje od spuštění systému v Praze 3 v roce 2008. Rozšíření bylo několikrát ohlášeno a poté odloženo. Parkovací zóny na Jarově mají své příznivce, ale i odpůrce. Podle průzkumů veřejného mínění by regulaci parkování však většina obyvatel východní části Prahy 3 přivítala. Po omezení parkování ve zbytku třetí městské části ve prospěch místních obyvatel totiž přespolní řidiči začali parkovat v ulicích na Jarově.