Stavební dělníci ještě dodělávali prostor před Bezovkou, do jehož rekonstrukce se společně s přechody a úsekem Lupáčovy ulice radnice přes léto pustila, a stavba už rozproudila vášně a diskuse. Velkou měrou se o ně postaral známý moderátor Martin Veselovský, který se na sociálních sítích pustil do provizorní cyklostezky, kterou radnice zřídila v protisměru jednosměrné Lupáčovy ulice před místní základkou. „Radnice Prahy 3 splnila hrozbu: Cyklostezka přímo před základní školou Lupáčova! Zmizela parkovací místa pro vysazování dětí! Takže díky,“ napsal známý moderátor politických pořadů jízlivý komentář na svém twitteru. A okamžitě se k němu připojili i další rodiče, ale i jiní lidé. Převážně ti, kteří jsou zvyklí po Praze jezdit autem. Dvousetmetrovou cyklostezku, která zabrala s ohraničujícími sloupy polovinu vozovky v Lupáčovce, řada z nich považuje za naprostý úlet.
Ještě větší vášně vyvolala „cyklootočka“ do protisměru se cyklosemaforem v jednosměrném úseku Jeseniovy ulice u křižovatky s Jana Želivského. Že budou tento dopravní prvek s krkolomným cykloslalomem milovníci kol ve velkém počtu využívat, nevěří snad ani ti největší optimisté. Na třímetrové cyklostezce místním vadí především fakt, že je tím dopravní odbor v rukou Strany zelených připravil o několik parkovacích míst.
Praha 3 se tak zapojila do celopražského sporu, který vede cyklistická menšina s automobilistikou většinou a s chodci. Právě odpůrci hektického budování cyklostezek, kde se dá, upozorňují, že zde tečou neúměrné peníze do dopravních projektů, které pravidelně používá jen minimální procento obyvatel Prahy.
To potvrzují koneckonců i statistiky. Podle nich za posledních pět let se v Česku do cyklostezek investovalo sedm miliard korun. Vzniklo 1500 kilometrů cyklostezek, zatímco řidiči se v těchto letech dočkali jen asi stovky kilometrů nových dálnic. U některých projektů si přitom cena cyklostezky s cenou dálnice moc nezadá. U těch nejdražších přišel jeden kilometr cyklostezky i na 50 milionů korun.
Zdá se, že spor cyklistů s motoristy, který v řadě aspektů připomíná spory pejskařů s rodiči dětí o městské parky, se nevyhne ani Praze 3. Faktem je, že z osobního pozorování nové trasy v Lupáčovce a Jesenijce využívá jen marginální množství cyklistů. Ale třeba se to za pár měsíců změní…