„Název přehlídky odkazuje k tomu, že všechna vystoupení bude doprovázet výrazná vizuální složka – projekce, VJing nebo videomapping,“ říká dramaturg festivalu Josef Sedloň, který stojí i za projektem Music Infinity. „Festival Spectaculare je přirozeným vyústěním této koncertní série, završením našeho osmiletého snažení. Připravujeme jej pro diváky, které zajímá současný hudební vývoj, co je právě teď aktuální ve světě a také přesahy do budoucnosti,“ doplňuje Sedloň.
Festival zahájí večer na Nové scéně, který je v tuto chvíli již zcela vyprodán, v jehož první části uvede přední belgický taneční soubor Mossoux-Bonté představení Les buveuses de café. „Jsem velmi rád, že po dlouhém ladění termínu přivítáme v Praze Patrika Bonteho a Nicol Mossoux a že tím navážeme na představování belgické taneční scény, která ve světovém kontextu tvoří jednu z nejdůležitějších linií. Rozhodně se můžeme těšit na obsedantní důraz na estetickou čistotu a synergii všech jevištních složek, jimiž jsou Mossoux-Bonté pověstní,“ říká dramaturg divadelního programu Petr Boháč. V druhé polovině se spojí domácí Clarinet Factory s americkým průkopníkem elektro-akustické hudby Christopherem Willitsem, který spolupracuje například s Ryuichim Sakamotem, Taylorem Deupreem a o kterém hudební server Pitchfork prohlásil, že „zvukem kytary dokáže malovat“.
Centrum současného umění DOX pak v pondělí 27. ledna „ovládne“ rakouský hudebník Fennesz za doprovodu VJe Jona Wozencrofta, grafika a zakladatele labelu Touch. V druhé části večera se představí trio Marsena Julese z Německa, který za doprovodu VJe Anderse Weberga propojí atmosférickou elektroniku s klavírem a houslemi. O den později na stejném místě vystoupí americký ambientní hudebník a producent Brock Van Wey známější pod jménem bvdub. Druhým hostem bude další americký skladatel Rafael Anton Irisarri, milovník českého surrealisty Jana Švankmajera, který se pohybuje na hranicích mezi ambientem, elektronickou a moderní vážnou hudbou.
Divadelní část festivalu proběhne 29. ledna ve Studiu Hrdinů – Veletržním palací, de se spojí český soubor fyzického divadla Tantehorse Miřenky Čechové a Andrey Miltnerové s kultovní dark-jazzovou německou formací Bohren & Der Club of Gore. Vůbec poprvé u nás společně uvedou představení Faith výjimečně s živou hudbou. „Jedná se o tanečně-vizuální představení o ztrátě víry v umění, jež nahradilo život, o nemožnosti přestat a nemožnosti zůstat. O kráse rozkladu, násilí drilu, o nesnesitelné přítomnosti a minulosti, jež nás vždy dožene.“ přibližuje Petr Boháč.
Přímo v Paláci Akropolis pak ve čtvrtek 30. ledna vystoupí největší „lákadlo“ festivalu - britský elektronický kouzelník Jon Hopkins, který se se svým albem Immunity ucházel o výroční cenu Mercury Prize. Londýňan, který vzkřísil taneční elektronickou hudbu, přináší její sofistikovanější verzi. V rámci večera ho doplní aktuální objev elektronické scény – švýcarský hudebník Frederic Robinson míchající vlivy drum'n'bassu se soudobou vážnou hudbou. Přehlídku zakončí 31. ledna opět v Paláci Akropolis dvojkoncert talentovaného klavíristy a skladatele z Berlína, Nilse Frahma, a vystoupení německého klavíristy Hauschky, který si jako hosta přiveze finského perkusionistu Samuli Kosminena, známého mimo jiné ze spolupráce s Kronos Quartetem.
Vstupenky budou v předprodeji přímo v Paláci Akropolis, síti TicketPro a v den akce i v DOXu a Studiu hrdinů. / více na www.spectaculare.cz